Tuesday, May 28, 2013

JOM KAHWIN KAWAN!

BISMILLAH...

dah lama sebenarnya x post dkt blog nh..jadi di kesempatan yang ade dan kelapangan masa nih membuatkan aq tergerak nk test jari jemari yang makin runcing atas keyboard..

ha!tengok tajuk macam ajak kahwin..tapii tak sebenarnya..nak cerita pegi umah orang kahwin yg related la..ha..bukan sudara la tapi saudara sesama Islam yang mula membina masjid bagi memenuhi keperluan agama.

okay..habis skolah menengah,masing2 bawak haluan sendiri mengikut ape yang dah ditetapkan oleh Allah s.w.t.,perjalanan manusia di atas muka bumi ni x lain x bukan semuanya dah ditentukan oleh Sang Pencipta sejak azali lagi.Kita hanya ikut sahaja the flow kerana kita adalah hamba Allah

Kemudian setelah selesai sembahyang, maka bertebaranlah kamu di muka bumi (untuk menjalankan urusan masing-masing), dan carilah apa yang kamu hajati dari limpah kurnia Allah, serta ingatlah akan Allah banyak-banyak (dalam segala keadaan), supaya kamu berjaya (di dunia dan di akhirat).
(Al-Jumu'ah 62:10) | 

ha!!! tengok dalam ayat di atas disuruh olehNya utk bertebaran di muka bumi supaya kita berjaya..Maka,dalam konteks berjaya ni ada banyak ye..Dalam post ini konteks berjaya adalah berjaya mencari pasangan hidup dan berjaya mencipta BAITUL MUSLIM!!.. AMINNN.
IN SHAA ALLAH.. dan


SEKALUNG TAHNIAH KEPADA AKAQ NANI DAN CUDA KERANA TELAH BERJAYA...

Bila ade kenduri kendara macam ni lah kita semua boleh jumpa..kadang tu bukan sebab nak tengok pengantin tapi nak jumpa adek pengantin..hahaha..ape2 pon..kalau jumpa mesti masing2 nak bukak mulooott..ringan nak bercerita experience..itu petanda yang baik..kerana sharing is caring and caring means loving..loving tu tak semestinya kena luah pada perkataan tetapi pada perbuatan..TAPI..kenapa still jugak nak cakap "sayang kau","rindu kau" dekat kawan? sebab dah tak tertahan loving tu..tu la sebabnya dan kita nak make sure kawan kita tau yang kita sayang dekat dia.
cukup sekadar itu..bulan mei nh dah nak habis..kepada mereka yang bercuti sem yang nak expired tuh..pegi tengok pencil box mne tau pen2 korang abes x de kna tibai dgn adek..pi check tiket bas mne tau hilang pulak..terutamanya nani dan safinas yang merantau jauh hingga ke hujung tepi peta semenanjung Malaysia..hahahaha..



1. kakak Nani wedding
2. terima kasih nani makan lauk orang kawen

3. umah cuda (pengantin pon x sampai lagi)

4.akhirnya pengantin pon sampai

5.antara calon abph.
6. melepak rumah orang kahwin (patot ke x?hahaha
7. camera click satu
8. camera click dua

9. Dan akhir darii kamii <3 td="">


keluarga bukannya berkenaan dengan darah daging tapi ia berdasarkan pd org yg kita sayang dan org yg sygkan kita.. akhir kalam dari amalina semoga kita dipertemukan dalam keadaan yang diberkati dan dirahmati Allah.aminn..

picture provided by atien. thanks atien kitorang men2 tab kauu..

sayang semuanya. <3 p="" wallahualam..="">

No comments:

Post a Comment