Friday, February 24, 2012

wowwwww :D

Assalamualaikum abys crew yang dirindui. untuk kesekian kalinya aku duk update blog nh. rasa bekobar-kobar nak tulis entry nh.haha jemput bacalah korang :D okay, tadi duk online facebook. ada satu post dari habib nh, and picture sorang baby nh sangat cuteeee! mbuatkan aku rindu nak pegi taska nak tengok budak-2 taska yang comel-2 tu :P

nak tengok comel ke tidak budak tu? meh meh cepat tengokk!





nampak budak yang kat atas nh? comel kan comel kan? macam nh la sikit rup budak kecil tu. tak jauh beza pun. kalau kau tengok kompem korang suka budak tu. sampai akak-2 kat situ pun suka dia. nama dia Danish Nazhan. nama ayah dia aku tak taw pulak, dia baru 3tahun. budak tu sangat susah nak cakap. bila orang tanya diam je. then tak banyak ragam. sebab tu kitorang suka kat budak nh. tapi bila sekali becakap.

omaaaaiiigodddddd! sangat comel. korang kena bayangkan jugak! HAHA
Aku selalu duk berebut dengan sorang mmbe aku kat situ, nama dia tirah. dia pun suka budak tu. n waktu dyowg tido dari pukul 12 sampai 2.30 petang. time tu kitorang rest. then budak tu sharp pukul 1 mesti menangis. tapi kitorang tak kesah sebab dia cepat reda kalau nangis :)

haaa. nh nak cite pulak. bila dengan kitorang dia senyap. tak kesah la time belaja pagi ke or pape jelah. senyap je. tapiiiii bila dengan perempuan , umangai. dshat gilaaa! suka usha perempuan budak nh ^_^ . and budak perempuan punn suka sangat kat dia. sebab dia comel. samalah dengan boynya. budak 4tahun pun suka dia and takkan buat ganas la dgn dia.taw jelah budak lelaki kalau begurau. smpai nangis dibuatnya.

entry aku habis cite pasal dia je. tapi nak buat mcm mana aku suka budak tu . huhu , okay2. skunk aku nak cite pasal dyowg sume pulak. taska tu besar and ada banyak bahagian. sebab budak dia sangat ramai.dia ada bilik baby 1, baby 2, baby 3 and seterusnya lah. adalah dalam 7 tempat. time buat group mengajar.aku duk kat budak 4tahun. adalah dalam area 60lebeh kesemuanya. tapi aku jaga bahagian budak 3 and 4 tahun. 3 and 4 tahun pun kesemuanya 40lebeyh. sekali mandikan adalah dalam 7orang ramainya. ramai kan? tapi tepaksa sebab nanti lambat siap. kalau tak ramai pun paling minimum 4 orang. tapi time raya china kan ada yang cuti seminggu. so, tak ramai la. paling tak suka bila kena cebok berak >.< HAHA. takpe lah. penuh kasih sayang aku buat tu. hahaha


Macam biasalah routine pagi, mandi pukul 8pagi. then , sarapan pukul 9. diorang belajar pukul 10. before masuk group masing-2. dyowg baca doa sebijik mcm mana kita baca tiap2 cikgu masuk kelas. kecik-2 dah diajar. and dyowg berdikari. buat aku teruja laa.setiap kali nak pegi mana2 mestila diorang kena beratur.
diorang punya trademark.haha, aku main ckp je nh. tak tw lah trademark ke ape.

kitorang akan cakap. U... P... UP!

nanti diowang akan balas.
U....P...UP D..O..W..N..DOWN! *sambil tangan hayun2 buat sayap.act, bukan buat sayap.just letak atas bahu kawan je.tegelak je tgok. haha


and yang paling penting bila budak-2 nh buat muka comel. mesti aku tak jadi marah. hahahaha,
taulah muka masing-2 comel :) and diorang balik after pukul 5. depends kat parents diorang la nak jemput pukul berapa. ada je sampai pukul 6lbey. okay. tu je lah rasanya. actually nak cerita pasal budak kecik si Danish tu je. nh da telajak pulak. haha, seronok pulak becerita. taw jelah aku nh.hahaha :D







stiap botol susu mesti kena label and semua susu berlainan.nanti carik la sendiri mana susu diorang.sangat leceh.



after bagi susu, diorang akan tidur. macam-2 gelagat boleh tengok. ada tuh hisap jari laa.gentel bantal busuk laa. haa,budak danish tu dia ada bear sendiri tau. hisap puting lagi. tak boleh berenggang dengan bear dia. tapi jangan risau. tempat tidur kat tempat aku tu lagi selesa sikit dari gamba nh.dalam gmba nh dia mcm tak teratur.just gamba carik kat google sahaja.haha


nh time dia belaja pulak. macam-2 ragam. budak kecik la katakan. bila cikgu duk sibuk ajar kat depan. dia main benda lain kat belakang.mcm kita la sikit. hehe. buat muka boring laa. sebab after tu dyowg akan main permainan. diorang tak sabar nak main.


yeayyyy! bila nak balik je masing-2 happy. tak sabar nak tunggu parents jemputkan. mcm kita lahh. kalau kat hostel tu, bila time balik tak sabar. haha, sama je. haa, mcm nh la dia. before bagi kat parents . kita tacap2 sikit baru la wangi. tepek bedak, minyak rambut. kalau kat taska aku , laki kena masukkan baju dalam seluar ., baru nampak hencem. haha, yang penting beg yang diowg pakai tu. dlam tu ada baju kotor. sentiasa bawak.

okay okay okay. dah dah, cukup la. nanti tak mau benti pulak menaip entry nh sebab syok sgt. haha. sory sebab panjang sangat ! :D bukan selalu pun aku nak buat new post nh. hehe, assalamualaikumm.

Ps : nama diorang suma glamour glamour. pelik and banyaknya first time aku denga :) tapi bagus. bagi idea banyak nak letak nama anak aku nti.haha :D




dari : Haifa :)
bajet loving nh :P
rindu budak budak kecik tu semua :)

4 comments:

  1. haha . gelagat haifa with anak2 kecil . dah layak jadi seorang ibu yg bertauliah :) . haifa . buatlah blog . writting kau bagus ! aku suka . mesti boleh famous :D macam MARIA ELENA :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haifa : ohh boleh jadi ibu ke? kalau mcm tu aku nak kawin awal lah, hahahahaha.aku tak suka buat bloglah. nh aku rajin nak update, hehe.

      Delete
  2. haifa!!yes..serious awak cute..hehe..comel2..lpas nh ko buat la post lagi tau..bru idop sket bnda nh..(ama)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haifa : mak aiii. kembang aku. hahaha, nti kalau bekobar-kobar lagi mcm nh. aku buat entry lagi. HAHA.

      Delete