Sunday, June 5, 2011

assalamualaikum :)))

lama kan aku tak update ? hee, bz . spm kan. lagipun mak aku sakit. tlg doakan yaa. alhamdulillah so far so good. aku just nak cerita pengalaman aku ddk mrsm. and aku nak bagithu budak mrsm pun lebih kurang macam korang je. yang pandai tu mmg lah superb, yang kureng tu, paham paham lah yee.so, korang jangan lah rasa budak mrsm nih superb sangat. actually sama je kita semua.

dari segi infrastruktur mmg mrsm lagi okay . yelah dduk pun 4 orang je kan . pastu, dari segi belajar beza banyak lah jugak.before cuti sem ni kitorang dah hbes blaja fizik, bio, kimia lg dua chapter, admath lagi satu chapter (Probability diviation),mathmode lagi satu chap (earth as sphere).laju jugak lah,tak tahu korang mcm mna. kitorang blaja tak ikot bab. contoh mcm admth, topik integration,diffrentiation,linear motion kitorang blaja scara berturut turut.sbb topik tu lebih kurang je kan. kira macam mara dah compile lahh. minggu dpan final sem kitorang lah. before trial ada pra trial.sama je kan? tapi kitorang tak pyh buat projek admath tu . aku pun tak tau knpa.tengok korang kalut buat.

nanti kitorang ada minggu aktiviti.satu minggu tak blaja.benda ni tiap-tiap sem ada. sem depan ni.ada mock interview.ala-ala interview kerjaya lah.so,bila keluar nanti,kitorang tak gelabah bila di interview dlm bhasa inggeris and tahu etika interview. kitorang dah start kelas tambahan sem lepas lagi.terutama nya subjek subjek kritikal. okayh.penat ni menaip.

apa lagi eak nak cerita? kalau exam kan. 15% dari ujian pertama,15% dari ujian kedua,60% dari final exam,10% lagi markah dari cikgu2 ni.kalau baik dapat lah 10 % kalau tak dapat lah sikit.hari sukan kitorang ada pertandingan maskot . yang lain sama je kot ngan korang.haa, lg satu, kitorang time rehat kan makn kat dm tau . bukan kat kantin mcm korg. so kat sni aku blaja berjimat. sbb malam lagi meriah, ada bukak kiosk,jual wafer,laksa, nasi lemak,abc,nugget,keropok lekor, macam macam ada. beribu aku laburkan pada malam hari.haha .sbb tu aku gemok kot, dm dia pun sodap jaa. naik 5 kg kot duk sini .

okay thats all, saja nak cerita kat korang, bukan nak show off tau.just nak share pengalaman .maybe pengalaman aku tak sama dengan hajar or by.pasal pelajaran tu,maybe korang boleh speed up supaya lebih masa untuk stadi before trial . kalau ada masa kita exchange paper trial lah ya .lagi satu, banyak lagi universiti menunggu korang selain al-azhar . jangan tumpu satu je tau,universiti lain pun boleh buat medic. ubah persepsi . kena jelas dengan hala tuju korang dari sekarang. nanti mudah untuk interview biasiswa .okay. salam.

miss you,
ilydotus .

7 comments:

  1. hey you,.HAHA
    ili dh lme tak contact aku,.:(
    tok subjek2 uh aq lbeyh kuang same je mcm kaw,.tapi en kiteorg pngil DS 'dewan selera' macam2 bnde kne buat untuk kelas kerjaya,.aq kne buat folio kerjye f4,resume,folio kerjye f5,nnti mock interview lak,,mcm2 weyh,.tpi aq xsama mcm ili,.aku dok dorm satu dorm 32 orang,tapi sane kwn2 aku mcm2 perangai -_- kuat merajuk pun ade kuat manje pon ade,.HAHA,betul ili cakap bnyk lagi U,korg kne luaskn pngethuan siket pasal bnde2 tuh,aq rehat takde kantin tpi nk mkn kuih dlm pkol 10 uh ds dh sedikn,so jimatlah,.seram nk trial ni,.ape2 pon korang sume doakan aku ye,.:)) 9A+ aminn.. 3.5 above,.:(

    ReplyDelete
  2. haha,
    seyes korang2 ni mcm bkn nek ketapi ekspres tapi nek kapal trbg..
    tapi.tape2.aku tau cikgu yg berwibawa at pedas xkan mengkesampingkan kitorg,
    huhu.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. hajar aku pakai ds jugak lerr, hee, takot dorg tak faham je :))) doa kan aku jugak 3.5 above. aku contact kau hritu,tapi kau tak bawak fon kan? micho, mengkesampingkan?? perghhh . tak pernah dgar lagi.vocab baru . thankiu :)))

    ReplyDelete
  6. kiki.. tu ayat favourite cikgu zauyah rh.
    tapi tau ak beliau masok hospital ri uh.
    tatau da kua blom.
    same2 doakan ea kay..

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete